O NAS

Smo evangelijski kristjani in stran je pripravljena z namenom oznanjanja in širjenja evangelija ter pogovora o tem, kdo je Jezus v naših življenjih in kaj nam pomeni. Želimo se pogovarjati o Božji besedi – Bibliji, in o delovanju Svetega Duha v naših življenjih in v življenjih ljudi okoli nas, odkar smo/so sprejeli vero v Jezusa Kristusa. Želimo, da ta zaklad ne ostane samo naš, ampak, da bi postal tudi vaš – kolikor še ni. Nektere izmed nas je Jezus rešil objema droge in kriminalnega življenja, drugi smo kristjani od malih nog in tretji nekje vmes. Za naše življenje je pomembno, da sprejmemo Jezusa kot svojega rešitelja, ne glede na našo preteklost, ozadje, izobrazbo ali religijo naših staršev. Ko bomo nekoč stali pred Bogom, bo edino pomembno, ali je naše ime zapisano v knjigi življenja. Kajti če naše ime tam ne bo zapisano, bomo za večno ločeni od Boga, v nasprotnem primeru pa bomo večnost uživali z našim Gospodom.

Glede prispevkov, objav in razmišljanj na tej strani si želimo, da bi bili kot nekakšni začetni impulzi, ki bi lahko prerasli še v kaj več. Tukaj se tudi želim na kratko zahvaliti vsem, ki so na svoj način pomagali pri nastajanju te strani.

S spoznavanjem Boga in proučevanjem njegove besede želimo ugotoviti, ali je to, kar živimo, le zunanja religija, ali pa je to naša osebna vera, ki jo živimo sleherni dan svojega življenja. Včasih uspešno, včasih malo manj uspešno, saj je življenje sestavljeno iz vzponov in padcev, da si ne bi kdo mislil, da s tem, ko postaneš kristjan, vse težave izginejo. Še zdaleč ne. Čudovito pa je to, da imamo Tolažnika – Svetega Duha – in On nas vedno tolaži, uči in spodbuja, da nadaljujemo na poti, po kateri hodimo. Naša želja je, da bi čim več ljudi hodilo po tej poti v večno življenje.

Če pa že hodite po tej poti, vam želimo ponuditi nekaj branja, za katerega upamo, da bo vsem v spodbudo in razmišljanje, da se vprašamo: »Ali je to, kar verujem res, ali pa je le dediščina religije mojih staršev in okolja, v katerem sem bil vzgojen?«

Upam, da se bo na tej strani našlo kaj koristnega za vsakega izmed nas.

V Gospodu, Janez Nadu

POGOJI UPORABE

- Lastnik, skrbnik in upravljalec spletnega mesta in domene www.novorojen.si je Janez Nadu.

- Spletno mesto predstavlja vsaka stran v okviru naslova www.novorojen.si

- Vsa vsebina, objavljena na spletnem mestu, je v izključni lasti in odgovornosti vsakokratnega avtorja spletnega mesta in je avtorsko zaščitena z veljavnimi zakoni. Grafična podoba oz. oprema spletnega mesta z vsemi grafičnimi in slikovnimi elementi pa je last opremljevalca.

- Vsakršno kopiranje in objavljanje katerekoli vsebine v celoti ali delno na drugih mestih, je dovoljeno, razen v primeru, če lastnik to izrecno prepoveduje v pisni obliki.

- Uporabniki uporabljajo spletno stran na lastno odgovornost.

- Spletna stran www.novorojen.si ni uradna stran nobene cerkve ali organizacije v Sloveniji, ampak pomeni kot okvir za prispele vsebine osebno last lastnika in upravljalca te strani.

- Vsebine (slike, besedila, grafike ipd.) se smejo svobodno in brez materialne obveznosti do lastnika strani uporabljati v tiskani obliki po dogovoru z avtorjem; in če bi izdajatelj tiskane oblike hotel prevzeti tudi obliko na spletni strani, tudi z opremljevalcem.

- Če objavite zapiske, slike, besedila, ipd., s te strani na vašem socialnem omrežju (FB, Twitter…), mora zraven jasno pisati izvor in povezava na to spletno stran.

- Lastnik spletne strani svobodno sprejema ali zavrača poslane ali ponujene vsebine z ozirom na merila, ki si jih je sam postavil in z ozirom na medijsko zakonodajo Republike Slovenije.

KONTAKT

Za vsa vprašanja, odgovore, zahvale in graje, smo vam na razpolago preko spodnjega obrazca.

Please leave this field empty.

Ime (obvezno)

Vaš eMail (obvezno)

Zadeva

Sporočilo

captcha

S krstom smo bili torej skupaj z njim pokopani v smrt, da bi prav tako, kakor je Kristus v moči Očetovega veličastva vstal od mrtvih, tudi mi stopili na pot novosti življenja.
Rimljanom 6:4

Budizem

Napisal-a Janez Nadu dne . Objavljeno v Budizem

ZAČETNIK: Siddhartha Gautama, pozneje imenovan Budha (prebujeni), princ iz severne Indije, blizu sedanjega Nepala, ki je živel približno 563-483 pred Kristusom. (Ime se včasih napiše Siddhattha Gotama)

ZAPISI: Razni, najstarejši in najbolj verodostojni so združeni v Palijskem kanonu ozitoma Palijski tipitaki. Bistveno budistično izročilo sestavljajo Budhovi govori.

PRIPADNIKI: Okoli 400 milijonov po vsem svetu.

SPLOŠNO:

Budizem je sistem prepričanj tistih, ki sledijo Budhi, Razsvetljenemu; to je naziv, ki je bil podeljen začetniku budizma. Odrešitev, ki je dejansko izginotje jaza, prejme tisti, ki sledi verski askezi (poti z rituali) in prek meditacije in recitiranja mantre. Ne obstaja osebni odnos z Budho ali katerim koli od bodisatev (odrešenikov, ki so dosegli nirvano in ostali v zemeljskem življenju, da bi pomagali drugim doseči to stanje duha). Čaščenje se izraža kot oboževanje Budhe in lastnih prednikov. Budisti se trudijo, da bi osmislili to življenje in izživeli dharmo (vedenje ali obnašanje, ki se pričakuje od njih) kot bolečo in počasno pot do mokshe (odrešitve) ko se odstrani vsa hrepenenja in posameznik doseže končno in najvišje razsvetljenje.

ZGODOVINSKO OZADJE

Budizem se je začel kot oblika ateizma, ki je zavračala starejša prepričanja v osebnega stvarnika Boga (Ishvara), ki je nadzoroval večno usodo človeških duš. Siddhartha Gautama je zavrnil ta starejša, teistična prepričanja, ker je imel problem sprijazniti se z resničnostjo trpljenja, sodbe in zlega, ki naj bi obstajalo navkljub dobremu in svetemu bogu. Gautama je učil svojo filozofijo vsem družbenim slojem Indije 45 let, preden je umrl pri svojih 80 letih starosti. Budizem si je kmalu prisvojila večina ljudi in je dosegla vrh popularnosti med vladanjem carja Ašoke od 273 do 232 pred Kristusom. V času svojega življenja je Ašoka poslal budistične misijonarje, da bi pridigali budizem v Južni Indiji, na Cejlonu (Šrilanka), v Siriji, Egiptu in Suvamabhumi (Tajska). V 10. stol po Kristusu so islamske vojske prekrile Indijo. Ker niso mogli tolerirati budizma kot konkurenčno vero, so preganjali budiste, da bi ti opustili svojo vero. Budizem je bil kmalu odstranjen iz države, kjer se je začel.

RAZDELITEV BUDIZMA

Budizem je najprej razdeljen na dve šoli, ki se zgodovinsko imenujeta mahajana (veliki voz) in hinajana (mali voz). To nekoliko spominja na Kristusovo delitev v usmerjenosti in napotitvi duš na tiste, ki hodijo za njim po ozki poti in skozi ozka vrata vstopajo v nebeško kraljestvo, in na veliko večjo množico onih, ki hodijo po široki poti sveta, ki vodi v pogubo. Razlika je v tem, da budizem konsekvenc obeh šol te religije ne razlikuje in obe šoli veljata za enakovredni.

Praktično so vse oblike današnjega budizma del mahajane, torej „velike poti”, ki bi ji lahko rekli tudi „ljudski budizem”, kakor sta v zgodovini krščanstva to pravoslavna in rimsko-katoliška cerkev. Hinajana, mala pot, je bila pravzaprav izvirna Budhova filozofija, ki ne pozna boga in ne onstranskega življenja. Budha ni imel namena ustanavljati kake nove religije, ampak je le obupal nad obstoječo religijo Indije, ki jo s skupnim imenom nenatančno označujemo kot hinduizem, zavrnil množico bogov, ki se tam pojavljajo, ritualov in navidez moralnih bremen, ni pa se izrekal o življenju po smrti in o morebitnem obstoju duhovnega bitja, ki mu pravimo bog. Današnje oblike budizma so do neprepoznavnosti odmaknjena vrnitev v stare kulte s starimi in novimi božanstvi, kakor to vidimo posebej še pri tantričnem budizmu, ki ga poznamo kot mongolski in tibetanski lamaizem, njegov najbolj prepoznavni današnji voditelj pa je Dalajlama.

Oznake: