O NAS

Smo evangelijski kristjani in stran je pripravljena z namenom oznanjanja in širjenja evangelija ter pogovora o tem, kdo je Jezus v naših življenjih in kaj nam pomeni. Želimo se pogovarjati o Božji besedi – Bibliji, in o delovanju Svetega Duha v naših življenjih in v življenjih ljudi okoli nas, odkar smo/so sprejeli vero v Jezusa Kristusa. Želimo, da ta zaklad ne ostane samo naš, ampak, da bi postal tudi vaš – kolikor še ni. Nektere izmed nas je Jezus rešil objema droge in kriminalnega življenja, drugi smo kristjani od malih nog in tretji nekje vmes. Za naše življenje je pomembno, da sprejmemo Jezusa kot svojega rešitelja, ne glede na našo preteklost, ozadje, izobrazbo ali religijo naših staršev. Ko bomo nekoč stali pred Bogom, bo edino pomembno, ali je naše ime zapisano v knjigi življenja. Kajti če naše ime tam ne bo zapisano, bomo za večno ločeni od Boga, v nasprotnem primeru pa bomo večnost uživali z našim Gospodom.

Glede prispevkov, objav in razmišljanj na tej strani si želimo, da bi bili kot nekakšni začetni impulzi, ki bi lahko prerasli še v kaj več. Tukaj se tudi želim na kratko zahvaliti vsem, ki so na svoj način pomagali pri nastajanju te strani.

S spoznavanjem Boga in proučevanjem njegove besede želimo ugotoviti, ali je to, kar živimo, le zunanja religija, ali pa je to naša osebna vera, ki jo živimo sleherni dan svojega življenja. Včasih uspešno, včasih malo manj uspešno, saj je življenje sestavljeno iz vzponov in padcev, da si ne bi kdo mislil, da s tem, ko postaneš kristjan, vse težave izginejo. Še zdaleč ne. Čudovito pa je to, da imamo Tolažnika – Svetega Duha – in On nas vedno tolaži, uči in spodbuja, da nadaljujemo na poti, po kateri hodimo. Naša želja je, da bi čim več ljudi hodilo po tej poti v večno življenje.

Če pa že hodite po tej poti, vam želimo ponuditi nekaj branja, za katerega upamo, da bo vsem v spodbudo in razmišljanje, da se vprašamo: »Ali je to, kar verujem res, ali pa je le dediščina religije mojih staršev in okolja, v katerem sem bil vzgojen?«

Upam, da se bo na tej strani našlo kaj koristnega za vsakega izmed nas.

V Gospodu, Janez Nadu

POGOJI UPORABE

- Lastnik, skrbnik in upravljalec spletnega mesta in domene www.novorojen.si je Janez Nadu.

- Spletno mesto predstavlja vsaka stran v okviru naslova www.novorojen.si

- Vsa vsebina, objavljena na spletnem mestu, je v izključni lasti in odgovornosti vsakokratnega avtorja spletnega mesta in je avtorsko zaščitena z veljavnimi zakoni. Grafična podoba oz. oprema spletnega mesta z vsemi grafičnimi in slikovnimi elementi pa je last opremljevalca.

- Vsakršno kopiranje in objavljanje katerekoli vsebine v celoti ali delno na drugih mestih, je dovoljeno, razen v primeru, če lastnik to izrecno prepoveduje v pisni obliki.

- Uporabniki uporabljajo spletno stran na lastno odgovornost.

- Spletna stran www.novorojen.si ni uradna stran nobene cerkve ali organizacije v Sloveniji, ampak pomeni kot okvir za prispele vsebine osebno last lastnika in upravljalca te strani.

- Vsebine (slike, besedila, grafike ipd.) se smejo svobodno in brez materialne obveznosti do lastnika strani uporabljati v tiskani obliki po dogovoru z avtorjem; in če bi izdajatelj tiskane oblike hotel prevzeti tudi obliko na spletni strani, tudi z opremljevalcem.

- Če objavite zapiske, slike, besedila, ipd., s te strani na vašem socialnem omrežju (FB, Twitter…), mora zraven jasno pisati izvor in povezava na to spletno stran.

- Lastnik spletne strani svobodno sprejema ali zavrača poslane ali ponujene vsebine z ozirom na merila, ki si jih je sam postavil in z ozirom na medijsko zakonodajo Republike Slovenije.

KONTAKT

Za vsa vprašanja, odgovore, zahvale in graje, smo vam na razpolago preko spodnjega obrazca.

Please leave this field empty.

Ime (obvezno)

Vaš eMail (obvezno)

Zadeva

Sporočilo

captcha

S krstom smo bili torej skupaj z njim pokopani v smrt, da bi prav tako, kakor je Kristus v moči Očetovega veličastva vstal od mrtvih, tudi mi stopili na pot novosti življenja.
Rimljanom 6:4

Država in oblast v luči Svetega pisma

Napisal-a Janez Nadu dne . Objavljeno v Pridige/Članki

 

„Zaradi Gospoda se podredite vsaki človeški ustanovi, bodisi kralju kot najvišjemu. Bog namreč hoče, da delate dobro in tako utišate nevednost nespametnih. Živite kot svobodni ljudje, vendar ne tako, da bi bila vaša svoboda zagrinjalo zla, ampak kot Božji služabniki. Vse spoštujte, brate ljubite, Boga se bojte, cesarja spoštujte” (1 Pt 2,13-17)?

 

Kako bi potem mogel nemški ali slovenski ali hrvaški ali kak drug kmet ob izteku srednjega veka, ob neznosnih dajatvah in drugih stiskah, razumeti in sprejeti Luthrova ali Trubarjeva svarila, naj se kljub vsemu temu gosposki in svojim zemljiškim gospodom ne upirajo? Prav nasprotno, na Nemškem je protestantski duhovnik Thomas Müntzer, Luthrov privrženec in učenec spodbujal in vodil oborožen upor kmetov proti oblastem in zemljiškim gospodom, v letu 1525 pa so ga v bitki pri Frankenhausenu ujeli, ga mučili in usmrtili. S svojim uporom je na začetku sicer dosegel in vzpostavil nekaj socialnih izboljšav, nazadnje pa je njegovo prizadevanje privedlo do množičnega poboja kmečke vojske in do drastičnega poslabšanja že tako hudega položaja kmečkega prebivalstva. A njegov zgled vse do danes navdihuje in navdušuje nove ideologe in organizatorje uporništva, od Engelsa, ki je temu posvetil knjigo Der deutsche Bauernkrieg (Nemška kmečka vojna, 1850), pa do današnjih teologov osvoboditve v Latinski Ameriki in njihovih neškodljivih kabinetnih posnemovalcev tudi na slovenskih tleh. Müntzerjev zgled pa se še vedno znova oglaša tudi v sicer zmernejših, a vendar istorodnih zahtevah med resničnimi kristjani, ki sicer ne zahtevajo oboroženega upora, vsekakor pa močnejšo zavzetost kristjanov v boju proti izkoriščanju, danes tudi proti uničevanju naravnega okolja, skratka, za politično nastopanje, ki nujno vodi v politične boje, ti pa nazadnje spet v trše boje, pri čemer novi oboroženi spopadi niso izključeni, čeprav začetni pobudniki tega vsekakor nimajo v mislih.

A kakor, dragi bratje in sestre,

je za vsako človekovo pravo odločitvijo pravo dojetje Božje besede, tako je tudi za vsako človekovo napačno odločitvijo in dejanjem nepravo dojetje iste Božje besede – in to velja tudi za teološke poglede Thomasa Müntzerja, ki je proti svoji volji postal najbolj čaščen svetnik v sicer ateistični sovjetski koloniji Vzhodni Nemčiji, ki pa je njegove posnemovalce v novih razmerah kaznovala enako odločno, kakor je to storila gosposka, ko je vrnila udarec v Müntzerjevem času. In v čem je bilo napačno razumevanje Božje besede pri protestantskem duhovniku, ki je postal ideolog oboroženega upora?

Oznake: ,