O NAS

Smo evangelijski kristjani in stran je pripravljena z namenom oznanjanja in širjenja evangelija ter pogovora o tem, kdo je Jezus v naših življenjih in kaj nam pomeni. Želimo se pogovarjati o Božji besedi – Bibliji, in o delovanju Svetega Duha v naših življenjih in v življenjih ljudi okoli nas, odkar smo/so sprejeli vero v Jezusa Kristusa. Želimo, da ta zaklad ne ostane samo naš, ampak, da bi postal tudi vaš – kolikor še ni. Nektere izmed nas je Jezus rešil objema droge in kriminalnega življenja, drugi smo kristjani od malih nog in tretji nekje vmes. Za naše življenje je pomembno, da sprejmemo Jezusa kot svojega rešitelja, ne glede na našo preteklost, ozadje, izobrazbo ali religijo naših staršev. Ko bomo nekoč stali pred Bogom, bo edino pomembno, ali je naše ime zapisano v knjigi življenja. Kajti če naše ime tam ne bo zapisano, bomo za večno ločeni od Boga, v nasprotnem primeru pa bomo večnost uživali z našim Gospodom.

Glede prispevkov, objav in razmišljanj na tej strani si želimo, da bi bili kot nekakšni začetni impulzi, ki bi lahko prerasli še v kaj več. Tukaj se tudi želim na kratko zahvaliti vsem, ki so na svoj način pomagali pri nastajanju te strani.

S spoznavanjem Boga in proučevanjem njegove besede želimo ugotoviti, ali je to, kar živimo, le zunanja religija, ali pa je to naša osebna vera, ki jo živimo sleherni dan svojega življenja. Včasih uspešno, včasih malo manj uspešno, saj je življenje sestavljeno iz vzponov in padcev, da si ne bi kdo mislil, da s tem, ko postaneš kristjan, vse težave izginejo. Še zdaleč ne. Čudovito pa je to, da imamo Tolažnika – Svetega Duha – in On nas vedno tolaži, uči in spodbuja, da nadaljujemo na poti, po kateri hodimo. Naša želja je, da bi čim več ljudi hodilo po tej poti v večno življenje.

Če pa že hodite po tej poti, vam želimo ponuditi nekaj branja, za katerega upamo, da bo vsem v spodbudo in razmišljanje, da se vprašamo: »Ali je to, kar verujem res, ali pa je le dediščina religije mojih staršev in okolja, v katerem sem bil vzgojen?«

Upam, da se bo na tej strani našlo kaj koristnega za vsakega izmed nas.

V Gospodu, Janez Nadu

POGOJI UPORABE

- Lastnik, skrbnik in upravljalec spletnega mesta in domene www.novorojen.si je Janez Nadu.

- Spletno mesto predstavlja vsaka stran v okviru naslova www.novorojen.si

- Vsa vsebina, objavljena na spletnem mestu, je v izključni lasti in odgovornosti vsakokratnega avtorja spletnega mesta in je avtorsko zaščitena z veljavnimi zakoni. Grafična podoba oz. oprema spletnega mesta z vsemi grafičnimi in slikovnimi elementi pa je last opremljevalca.

- Vsakršno kopiranje in objavljanje katerekoli vsebine v celoti ali delno na drugih mestih, je dovoljeno, razen v primeru, če lastnik to izrecno prepoveduje v pisni obliki.

- Uporabniki uporabljajo spletno stran na lastno odgovornost.

- Spletna stran www.novorojen.si ni uradna stran nobene cerkve ali organizacije v Sloveniji, ampak pomeni kot okvir za prispele vsebine osebno last lastnika in upravljalca te strani.

- Vsebine (slike, besedila, grafike ipd.) se smejo svobodno in brez materialne obveznosti do lastnika strani uporabljati v tiskani obliki po dogovoru z avtorjem; in če bi izdajatelj tiskane oblike hotel prevzeti tudi obliko na spletni strani, tudi z opremljevalcem.

- Če objavite zapiske, slike, besedila, ipd., s te strani na vašem socialnem omrežju (FB, Twitter…), mora zraven jasno pisati izvor in povezava na to spletno stran.

- Lastnik spletne strani svobodno sprejema ali zavrača poslane ali ponujene vsebine z ozirom na merila, ki si jih je sam postavil in z ozirom na medijsko zakonodajo Republike Slovenije.

KONTAKT

Za vsa vprašanja, odgovore, zahvale in graje, smo vam na razpolago preko spodnjega obrazca.

Please leave this field empty.

Ime (obvezno)

Vaš eMail (obvezno)

Zadeva

Sporočilo

captcha

S krstom smo bili torej skupaj z njim pokopani v smrt, da bi prav tako, kakor je Kristus v moči Očetovega veličastva vstal od mrtvih, tudi mi stopili na pot novosti življenja.
Rimljanom 6:4

Lastnina v Kristusu

Napisal-a Janez Nadu dne . Objavljeno v Pridige/Članki

Bratje in sestre, dragi prijatelji,

 

o lastnini imamo, potomci revolucijske generacije in njenih dvesto let starih naukov, kar najslabše mnenje. A to komaj koga moti, da si ne bi za čimveč lastnine prizadeval sam. Saj imamo tudi o oblasti na tem svetu kar najslabše mnenje, pa je spet komaj kdo, ki si je ne bi prav rad vzel, če se mu le ponudi za to priložnost. Ne samo to. Prav tisti, ki so načelno nasprotovali vsaki človeški oblasti in obljubljali, da bo po revoluciji, ki bo sledila njihovemu nauku, oblast človeka nad človekom odveč in bo sama izumrla, z njo pa tudi država, so ustoličili najtrdnejšo in najkrutejšo oblast, ki je kdaj obvladovala velik del našega planeta – država pa ni odmrla, ampak le klavrno propadla, takoj pa jo je zamenjala nova in o kakem odmretju ni veliko slišati. Tako tudi med današnjimi najhitreje in najbolj moralno in pravno sporno obogatelimi najdemo predvsem pridigarje zoper zasebno lastnino in oznanjevalce tako imenovane „družbene lastnine”, ki naj bi že po svoji naravi odpravljala vsako možnost izkoriščanja človeka po človeku. Slovenski satirik in aforistik Žarko Petan je potegavščino tovarišev, ki so grmeli zoper zasebno lastnino, a si že na skrivaj polnili račune v bankah čez državno mejo in si pripravljali okoliščine za hiter prestop v sistem normalnega kapitalizma, torej ne maskiranega državnega in partijskega, kakršen je vladal v času komunizma, zelo dobro zajel v kratkem aforizmu: „Kapitalizem je izkoriščanje človeka po človeku – v socializmu pa je ravno nasprotno!”

Nam pa je rečeno o Božji besedi, ki je Jezus, ki je Bog, kakor pravi prva vrstica prvega poglavja evangelija po Janezu:

 

„Beseda je bila na svetu in svet je po njej nastal, a svet je ni spoznal. V svojo lastnino je prišla, toda njeni je niso sprejeli.”

 

Mi lahko na zemlji, v našem državnem redu in neredu lastnino podržavljamo, podružbljamo, privatiziramo, konfisciramo, kupujemo in prodajamo, Bog pa je za vse čase povedal, kdo je njen pravi in edini lastnik, namreč on sam, po svojem Sinu Jezusu Kristusu. Prišel je v svojo lastnino, a njeni ga niso sprejeli.

Ali ima tedaj prav francoski socialni filozof in „utopični socialist” Joseph Proudhon, kakor je njega in vrsto drugih označil Friedrich Engels v svoji knjigi Razvoj socializma od utopije do znanosti, ko pravi v svojem delu Qu'est-ce que la propriété? – Kaj je lastnina?  (1841), da je lastnina tatvina – in J. J. Rousseau, ko pravi, da se je človeška družba skvarila, ko je prvi človek ogradil kos zemlje in rekel: To je moje? (Discours sur l’origine et les fondements de l’inégalité parmi les hommes – Razprava o izvoru in osnovah neenakosti ljudi, 1755).

In vendar imamo zapoved: Ne kradi! (2 Mz 20,15). In imamo zapoved: „Ne želi hiše svojega bližnjega! Ne želi žene svojega bližnjega ne njegovega hlapca in dekle, ne njegovega vola in osla, ne česar koli, kar pripada tvojemu bližnjemu!” Ali si torej Božja beseda oporeka in lastnino imamo in je nimamo? Jezus izreče celo stavek, ki ga zagovorniki zasebne lastnine radi uporabljajo za utemeljitev svoje lastninske pravice: „Tisti pa, ki je najemnik in ne pastir in ovce niso njegove, pusti ovce in zbeži, ko vidi, da prihaja volk, in volk jih pograbi in razkropi. Je pač najemnik in mu za ovce ni mar” (Jn 10,12-13). Ne navajajo pa vrstice, ki jo Gospod izgovori pred tem, namreč: „Jaz sem dobri pastir. Dobri pastir da svoje življenje za ovce” (Jn 10,11). Človeški lastnik se za lastništvo nad ovcami sicer poteguje in rad navaja iz Pisma tiste vrstice, ki ga v tem dozdevno podpirajo – ni pa svoji lastnini dobri pastir, ki bi dal za svoje ovce svoje življenje. Vemo, čigavo življenje so radi dajali revolucionarji in uporniki vseh časov in doktrin za svoje vprašljive cilje – svojega vsekakor ne, vsaj prostovoljno ne. A tudi zagovorniki zasebne lastnine v tem niso boljši. Sežigali so pšenico, ki bi lahko rešila pred smrtjo od lakote milijone ljudi, samo da so ohranjali dogovorjeno monopolno ceno in večali svojo lastnino. In to delajo še danes, le na bolj rafiniran način.

Oznake: ,