O NAS

Smo evangelijski kristjani in stran je pripravljena z namenom oznanjanja in širjenja evangelija ter pogovora o tem, kdo je Jezus v naših življenjih in kaj nam pomeni. Želimo se pogovarjati o Božji besedi – Bibliji, in o delovanju Svetega Duha v naših življenjih in v življenjih ljudi okoli nas, odkar smo/so sprejeli vero v Jezusa Kristusa. Želimo, da ta zaklad ne ostane samo naš, ampak, da bi postal tudi vaš – kolikor še ni. Nektere izmed nas je Jezus rešil objema droge in kriminalnega življenja, drugi smo kristjani od malih nog in tretji nekje vmes. Za naše življenje je pomembno, da sprejmemo Jezusa kot svojega rešitelja, ne glede na našo preteklost, ozadje, izobrazbo ali religijo naših staršev. Ko bomo nekoč stali pred Bogom, bo edino pomembno, ali je naše ime zapisano v knjigi življenja. Kajti če naše ime tam ne bo zapisano, bomo za večno ločeni od Boga, v nasprotnem primeru pa bomo večnost uživali z našim Gospodom.

Glede prispevkov, objav in razmišljanj na tej strani si želimo, da bi bili kot nekakšni začetni impulzi, ki bi lahko prerasli še v kaj več. Tukaj se tudi želim na kratko zahvaliti vsem, ki so na svoj način pomagali pri nastajanju te strani.

S spoznavanjem Boga in proučevanjem njegove besede želimo ugotoviti, ali je to, kar živimo, le zunanja religija, ali pa je to naša osebna vera, ki jo živimo sleherni dan svojega življenja. Včasih uspešno, včasih malo manj uspešno, saj je življenje sestavljeno iz vzponov in padcev, da si ne bi kdo mislil, da s tem, ko postaneš kristjan, vse težave izginejo. Še zdaleč ne. Čudovito pa je to, da imamo Tolažnika – Svetega Duha – in On nas vedno tolaži, uči in spodbuja, da nadaljujemo na poti, po kateri hodimo. Naša želja je, da bi čim več ljudi hodilo po tej poti v večno življenje.

Če pa že hodite po tej poti, vam želimo ponuditi nekaj branja, za katerega upamo, da bo vsem v spodbudo in razmišljanje, da se vprašamo: »Ali je to, kar verujem res, ali pa je le dediščina religije mojih staršev in okolja, v katerem sem bil vzgojen?«

Upam, da se bo na tej strani našlo kaj koristnega za vsakega izmed nas.

V Gospodu, Janez Nadu

POGOJI UPORABE

- Lastnik, skrbnik in upravljalec spletnega mesta in domene www.novorojen.si je Janez Nadu.

- Spletno mesto predstavlja vsaka stran v okviru naslova www.novorojen.si

- Vsa vsebina, objavljena na spletnem mestu, je v izključni lasti in odgovornosti vsakokratnega avtorja spletnega mesta in je avtorsko zaščitena z veljavnimi zakoni. Grafična podoba oz. oprema spletnega mesta z vsemi grafičnimi in slikovnimi elementi pa je last opremljevalca.

- Vsakršno kopiranje in objavljanje katerekoli vsebine v celoti ali delno na drugih mestih, je dovoljeno, razen v primeru, če lastnik to izrecno prepoveduje v pisni obliki.

- Uporabniki uporabljajo spletno stran na lastno odgovornost.

- Spletna stran www.novorojen.si ni uradna stran nobene cerkve ali organizacije v Sloveniji, ampak pomeni kot okvir za prispele vsebine osebno last lastnika in upravljalca te strani.

- Vsebine (slike, besedila, grafike ipd.) se smejo svobodno in brez materialne obveznosti do lastnika strani uporabljati v tiskani obliki po dogovoru z avtorjem; in če bi izdajatelj tiskane oblike hotel prevzeti tudi obliko na spletni strani, tudi z opremljevalcem.

- Če objavite zapiske, slike, besedila, ipd., s te strani na vašem socialnem omrežju (FB, Twitter…), mora zraven jasno pisati izvor in povezava na to spletno stran.

- Lastnik spletne strani svobodno sprejema ali zavrača poslane ali ponujene vsebine z ozirom na merila, ki si jih je sam postavil in z ozirom na medijsko zakonodajo Republike Slovenije.

KONTAKT

Za vsa vprašanja, odgovore, zahvale in graje, smo vam na razpolago preko spodnjega obrazca.

Please leave this field empty.

Ime (obvezno)

Vaš eMail (obvezno)

Zadeva

Sporočilo

captcha

S krstom smo bili torej skupaj z njim pokopani v smrt, da bi prav tako, kakor je Kristus v moči Očetovega veličastva vstal od mrtvih, tudi mi stopili na pot novosti življenja.
Rimljanom 6:4

Zakramenti v Katoliški Cerkvi

Napisal-a Benjamin Hlastan dne . Objavljeno v Zakramenti

ODGOVOR NA STALIŠČE ZAKRAMENTOV

Nikjer SP ne govori o sedmih zakramentih. Branje Božje besede je prejemanje Božje milosti/blagoslova (Ps 119; Rim 10,17; Raz 1,3), vendar tega ne štejejo med zakramente. Katoliška predstava zakramenta, ki povzroča milost ex opere operato (z delom izvedenega obreda) je mistični, če ne magični pogled na zakramente. V bistvu je to pogansko verovanje, da bodo ti obredi imeli moč ter dali prejemniku bonitete nesmrtnosti na mehaničen način, brez kakršne koli moralne ali duhovne spremembe.

Preporod s krstom je:

1. v nasprotju z milostjo. Krst je „delo pravičnosti” (Mt 3,15), Pavel pa pravi, da nismo odrešeni zaradi del pravičnosti (Tit 3,5) temveč iz milosti po veri, ne iz dejanj, da se ne bi nihče hvalil. (Ef 2,8-9). 2. v nasprotju s potrebo po veri. Skozi celotno Biblijo Bog ukazuje, da je pogoj za sprejetje Božje milosti vera in le vera (Apd 16,30-31; Jn 3,16; 3,36; 5,24). 3. v nasprotju s Pavlovim učenjem (Rim 1,16), kjer nas evangelij rešuje, krst pa ni del evangelija (vesela novica o Jezusovi nadomestni smrti). On celo pravi, da ga Kristus ni poslal krščevati ( 1 Kor 1,17). 4. v nasprotju s „krstom hrepenenja”. Katoliška cerkev uči, da je kdo, ki ni bil krščen, lahko odrešen, če je le imel željo po tem.

Transubstanciacija:

Bolj ko pri drugih razlikah, katoliški teologi pravijo, da bi morali jemati Jezusove besede dobesedno in fizično, ko govori o kruhu in vinu. Evangelijski kristjani se ne strinjajo iz sledečih razlogov: 1. Ni nujno vzeti to dobesedno. a. Jezus je velikokrat govoril v metaforah (Mt 13,10; Jn 10,9; 15,1 itd.) 2. Ni verjetno, da bi bilo treba vzeti to dobesedno. a. slikovitost izrazov ni dokaz dobesednega namena (Bog je skala Ps 18,3; ptica Ps 63,7 itd.) b. Biblija velikokrat uporablja jezik okusa figurativno (okusite, da je Bog dober Ps 34,9; Janez bi naj pojedel zvitek Raz 10,9-10; hrepenite po čistem mleku 1 Pet 2,2; močna hrana Heb 5,14) c. ta fraza se uporablja tudi drugje – meso (sarks) se v NZ uporablja kot narava padlih ljudi (Rim 7,18; Gal 5,17); telo (soma) se uporablja tudi za Cerkev (Ef 1,22-23 d. Jezus ni pohvalil teh, ki so to vzeli dobesedno (Jn 6,52), ampak jih je pokaral (6,63) e. Kontekst ne zahteva čudeža. 3. Ni možno vzeti to dobesedno. a. Ko je Jezus to izrekel, ga noben učenec ni mogel vzeti dobesedno, ker je bil z njimi. b. Jezus bi moral potem držati še eno lastno telo v svojih rokah. c. Jezus bi v trenutku večerje moral biti dvakrat utelešen. Eno fizično telo pa ne more biti prisotno na dveh mestih v istem trenutku. d. Dvojno utelešenje bi bilo v nasprotju naukom o enem utelešenju. 4. Je malikovalsko vzeti to dobesedno. a. uradno stališče in dogma je, da se posvečena evharistija sme in mora častiti. b. to je malikovanje, ker je stvarstvo in fizično obličje Boga, kar je direktno prepovedano (2 Mz 20,4) c. zanika in spodkopava osnove preverjanja dokazov (Lk 24,39; Jn 20,27; 1 Jn 1,1) 5. Maša ne daje dokazov čudeža.

Maša:

Vsaka evharistija je nekrvavo darovanje. Prva Cerkev je evharistijo tretirala kot večerjo skupnosti, ne pa kot darovanje. Jezus je gostitelj evharistije, ne pa žrtev evharistije. Evharistija je spomin, ne pa ponovitev Jezusovega samodarovanja. Ponovno darovanje Jezusa je v direktnem nasprotju z Heb 10,12-14, kjer pravi, da je Jezusova žrtev bila enkrat za vselej.

POVZETEK IN SKLEP

Zakramenti, še posebno pa evharistija, so v centru rimokatoliškega verovanja in prakse. Bili so ustanovljeni in so tako tudi dobili vlogo „ustanove odrešenja”. Rešitev podeljuje Katoliška cerkev vsakemu prejemniku po delih od rojstva do smrti. Medtem, ko je Luthrova želja bila osvoboditi dušo človeka od teh vezi, katoliška cerkev kritizira, da je on ločil dušo človeka od živega razmerja z Bogom. Zgodilo se je ravno obrnjeno, da so zakramenti postali del ločitve med človekom in Bogom. Katoliška cerkev veruje, da so zakramenti izvor milosti, medtem, ko tega Sveto pismo ne uči. Zanje je pomen zakramentov povezan z odrešenjem in je kot dogma nespremenljivo stališče. Evangelijski kristjani, na podlagi Svetega pisma, takega stališča ne morejo sprejeti in so tako v tem temeljnem nauku v nasprotju s katolicizmom.

Oznake: , , , ,